Projektingenjör

Vi är ett privatägt byggföretag med verksamhet inom byggentreprenad och byggservice. Våra rötter i Skåne sträcker sig ända tillbaka till 60-talet. Vi har huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Helsingborg och är väl förankrade i Skåneregionen, som är vår främsta marknad. Vår omsättning är ca 580 mnkr och vi har drygt 130 anställda. 

Som projektingenjör på Servicekuben är du den som stöttar arbetschefen i olika arbetsuppgifter, som rör planering och ledning av projektet utifrån satta ekonomiska ramar från början till slut. Du rapporterar till arbetschefen.

Dina uppgifter är bland annat: 

  • Projektplanering. Upprättande av tidplaner och andra styrdokument.
  • Tillsammans med arbetschefen ansvara för inköp i projektet. 
  • Upprättande av beställningsdokument.
  • Hantering av projektets interna administration, såsom att ta fram beslutsunderlag till olika frågeställningar och möten mm.

Denna tjänst passar dig som vill arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag med korta beslutsvägar, där egna initiativ premieras och där du har stor möjlighet att vara med och påverka hela företagets utveckling. Du är självgående, tydlig i din kommunikation och tar gärna egna initiativ. Du kommer att komma i kontakt med information från hela projektet, som du ska sammanställa till en fungerande helhet. Därför är det viktigt att du har en god struktur i hur du lägger upp och prioriterar ditt arbete. Du stimuleras av att arbeta i en föränderlig miljö och har därtill en god analytisk förmåga.

Det ett krav att du har relevant högskoleutbildning, t ex civil- eller högskoleingenjörsutbildning, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av byggbranschen. 

Urvalet sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Vid frågor kring tjänsten: Kontakta VD Johan Hylén, 040-680 88 83.